onsdag 23 maj 2007

Vitamin B5

Nu är jag trött på att se ut som... som... gaaah! Jag är trött på att x antal finnar blossar upp bara sådär. Trött på att se ut som om någon kletat margarin i nyllet på mig. Så inte attraktivt. Jag är inte ens ute efter att vara attraktiv. Jag vill bara... må bra. Är det någon som prövat Vitamin B5? Tror jag ska klicka hem en burk. 200 spänn - räcker i 20 dagar. 20 kapslar om dagen. C'est la merde. Så. Någon som har testat? Jag är skeptisk, men villig att pröva. Det är antingen det eller gå runt med papperpåse på huvudet, vilket blir himla varmt i sommar samt gör det svårt att hoppa på rätt spårvagn och sedan slutar det med att jag irrar runt i Hammarkullen och ropar: hallå? hallå?

Så. Någon?

UPDATE: Pulver eller tabletter? :O

13 kommentarer:

Anonym sa...

tack så hemskt mycket för din kommentar!!

jag käkar vitamin B5 i pulverform likaså gör min pappa det..han har varit flitig med kuren och har märkt klar förbättring..jag fick avbryta på grund av en antibiotikakur - min mage pallade inte med..men nu är jag igång igen och jag tycker huden har blivit bättre! Så det är väl värt att prova...trots att man tycker man provat allt och slösat ut hur mycet pengar som helst på alla jävla bölder...

*kramar om*

Anonym sa...

Jag skulle nog rekommendera att gå till läkaren och få en kur Tetralycal i stället. Det finns inga medicinska underlag för det där B5, även om det funkat för många. Jag testade men gav upp för inget hände. Och vad jag har hört är att när man sen slutar med vitamin B5 så kommer de obehagliga små rackarna tillbaka i dubbelt format.
Med Tetralycal märkte jag skillnad efter några dagar bara!

I feel you...

Linda K sa...

håller tummarna för att det funkar!

Missy sa...

Du kan ju alltid göra två hål i papperspåsen. Så ser du. Dessutom tror jag att det blir billigare än pulvret. Bra va!

Eller inte :P

Anonym sa...

Låt mig dela med mig av en liten huskur: ta tre-fyra aspirin (tablettform) i handflatan. Droppa på ett par droppar ljummet kranvatten. Gegga runt tills tabletterna lösts upp och du har en vit massa. Kleta på. Låt sitta 10-15 min. Skölj bort.
Aspirin är antiinflammatoriskt och sjukt bra för oren hud (som jag plötsligt fick när jag slutade med p-piller, hu).
Låter kanske konstigt, men billigt, lätt och funkar!

malla sa...

Alltså, jag har ju inte testat, men jag bara undrar hur många tabletter man ska knapra i sig - 400 st som räcker i 20 dagar..... räkna räkna räkna = 20 om dan?????? Eller? Jag orkade ju givetvis inte klicka mig vidare till den där uträkningen så där kanske svaret ligger? :)

Förstår dig annars, har oxå problem ibland! Så jag ser fram emot en rapport sen! :)

dddd sa...

Alltså - det där med aspirin ska jag nog testa. Det låter lite knäppt, men wtf. Jag prövar! Tack!

Och tack alla ni andra också! :)

jonas sa...

zinkpasta funkar helt okej i kombination med en scrub, dock mindre bra för känslig hud. och hur fan hamnade jag här?

dddd sa...

Jag har ingen aning, men du är varmt välkommen. :)

Anonym sa...

hej!

jag har haft problem med dålig hy i 10 års tid...har gått på en massa antiobiotika behandlingar och även roaccutan 2 gånger. Har ätit b5 i 6 veckor nu och kan lugnt säga att det är den bästa behandlingen jag provat! har fått skitfin hy...det märktes redan efter några dagar. önskar bara att jag vetat detta tidigare...vill verkligen rekomendera!!

Anonym sa...

Hej!
Har 3st B-vitamin burkar i oöppnad förpackning (plomberade i fabrik) till salu.
Köpta på http://www.vitaminb5.se
Det är 400st tabletter per burk = 1200st tabletter totalt. Skickar även med 1st burk pulver B5 som visserligen är öppnad men bara provat en gång. Gillade tabletterna bättre. Slutade med det för att jag glömde hela tiden att ta tabletterna.

Allt ihop för 400kr + frakt.
Intresserade kan höra av sig till post@supermouse.se

rebecca sa...

jag äter b5 vitaminer och för mig hjälper de ingenting! Äter pantothenic och de är oerhört stora och nästan omöjliga att svälja. Mitt tips är att använda stioxyl 10% från apoteket och använda det regelbundet morgon och kväll. Har man tålamod blir det resultat :) I början kan man dock flaga lite och bli röd, men det är bara tecken på att det funkar. Hoppas det hjälper dig någonting!

Anonym sa...

Jag kan tipsa om en sida som heter www.nollattans.se säljer vitamin B5, pulver och kapslar. Bra priser!