torsdag 31 maj 2007

Lost

Lost var ju kul sist. Någon som missade? Låt mig återberätta.

Jo. En man står och skriker "you can do it" till sin fru mitt i skogen eller jungeln eller var de nu befinner sig och man undrar: varför står han där och skriker? Men så fattar man att han är barnmorska, eller nähä, det var han inte alls och gode tid att ligga där i skogen och föda, fy så otrevligt, men i alla fall. En pojke blev det och så dör kvinnan, men hon hinner säga att den lille krabaten ska heta Ben och då fattar man att aaaaaahhhh, det är han den där psykot Ben, aaaaaahhhh och så är man plötsligt tillbaka på ön och vuxne, elake Ben, som har skrämmande många likheter med Hannibal Lector ("I ate his liver with some fava beans and a nice chianti pfftpfftpfftpfft"), står och pillar på någon ful docka och grämer sig över att han inte skrev en bättre önskelista när plötsligt Locke kommer gående med en stor säck och säger: grattis, grattis på födelsedagen Henry eller Ben eller vad fan du nu heter och HenryBen öppnar sin present och blir jättebesviken för där ligger ju Locke's döda pappa och man tänker: pfffff, han den där John skulle seriously behöva lite tips när det gäller vett och etikett - det är helt enkelt inte OK att ge bort sin döda pappa i present. Och sedan blir det mer flashbacks och plötsligt står Harry Potter mitt i jungeln och ropar: EXPELLIARMUS!!!!



Och Sirius Black dyker upp och säger: Har du sett min bil - hälften fågel/hälften häst? och Harry svarar att nääää, det har jag inte och förresten får jag inte prata med främmande farbröder, faaast - får jag bo hos dig? Och det får han. Och det är ju jättekul att Sirius lever när man gått och varit övertygad om att han dog när han fajtades mot Voldemorts armé - oj, så kul!!! :D



Och sedan tar store Ben på sig en gasmask när han sitter i bilen med sin pappa och korkar upp en riktigt festlig behållare partyspray, men ooops, det var visst senapsgas och Ben's pappa börjar blöda och tokdör och Ben's födelsedag är heeeelt förstörd. Stackarn.



Och sedan tar Ben med sig John till en liten stuga i skogen för att presentera honom för Mollgan, men när de kommer fram blir John skitsur eftersom han inte kan se Mollgan och Ben blir pissed off eftersom han kan se Mollgan. John kallar Ben en fejk och Ben kallar John arsel och sedan blir Mollgan himla upprörd eftersom han inte är van vid sådant ståhej och börjar kasta eld omkring sig och sedan är partyt igång, men spårar snabbt ur när Ben skjuter John och lämnar kvar honom i den där äckliga gropen där han dumpat en massa andra människor och John tänker: Fucketifuck, vad f-n landade jag på? och Ben ba: Hälsa farsan från mig, moahahaha! och så sätter han lillfingret i mungipan och ser jättebusig ut.



Slut.

14 kommentarer:

Malou sa...

HAHAHA! Brilliant saga! (3 gånger lyckades jag skrika rakt ut. Död mamma pang bom mitt i fönstret någon?)

dddd sa...

Hahahahaha! Jag är så satans trött på skiten nu. Och ändå kan jag inte lägga av att kolla. Jag kommer sitta och kolla på säsong 200 också, jag lovar. Fan...

Anonym sa...

Man är glad att man aldrig börjat se LOST. Inte sett ett enda avsnitt. Dock är man fast i Prison Break istället. Är ungefär lika hjärndött imellan åt.

Och så kör dom alltid samma "tricks". 'Vi ser fångarna i ett utrymme' 'Vi ser poliserna har fått reda på vart dom är och dom står utanför redo att storma stället'. När poliserna öppnar dörren så är det ÖVERRASKNING!!! Poliserna är inte på samma ställe! OMFG! Jag som trodde poliserna skulle ta alla fångar på en gång!!!! =P

Anonym sa...

jag har inte sett ett enda avsnitt, men detkänns nu som om jag sett alla. Tack :)

Miss Upsey Daisy sa...

Alltså jag såg bara första säsongen av Lost..

Men är det Ben som är med i Ben & Jerry?

Var är då Jerry?

Och hur kan man förvara glass i djungeln?

Anonym sa...

Hahahahaha. Såg också det - även om jag blir rätt uppgiven att det DELS ska vara tre säsonger till- Dels att säsong 4 inte börjar sändas förrän 2008- i USA. Hmmmm.

Dessutom så är det inte speciellt spännande längre. jag hade min teori om vad allt gick ut på redan i säsong två och det ser ut att stämma...

so.... fast glo kommer jag nog!

Fru Choklad sa...

Ha ha ha ha! Och plötsligt står Harry Potter mitt i djungeln och skriker! Ha ha !Lova att du recensera nästa avsnitt! Då blir ju Lost riktigt kul plötsligt!

Fröken Lund sa...

Ha ha ha! "Lost in 5 minutes." Ännu värre blir det också, ska du veta. Jag blir vansinnig på den där jävla serien.

Mollgan (aka Jacob) var ju bara det märkligaste. Vaffaaan. Osynliga folket, eller? Jag fattar tamejsjuttsigen ingenting.

Anonym sa...

How drunk are you? When will we wine and dine again honey? Seems like ages ago...

Linda K sa...

jag har missat de senaste tre säsongerna, kan du inte ta en snabbgenomgång av dom också? :D

Peppe sa...

Hahaha! Strålande! Fast Sirius Black är ganska snygg i djungeln. 42 minuter inte fullständigt förlorade minuter av mitt liv.

Kerstin sa...

Tack - nu slipper jag se skiten :) Puss.

Linas inredning sa...

Vilken underbar förklaring av veckans avsnitt, var tvungen att läsa högt för sambon som är ett lost-fan. :)

dddd sa...

Anonym: Tacka din lyckliga stjärna och stay the fuck away från skiten. Prison Break var bra första säsongen. Sedan försvann ju liksom hella grejen med... Prison Break:andet. Typ. :P
Hedgehog-Sara: Kom inte och säg att jag inte bjussar på trevlig underhållning här, hahahaha! Det blir 5,50 för resumén, tack! :D
Miss UD: I frysen som finns i luckan. Duh.
Maria: Jag kommer förmodligen sitta bänkad jag också. Skit också. :(
Bling Bling Girl: Hahahaha! Jag ska fundera på saken. ;)
Fröken Lund: Jag funderar på att leta upp en spoiler, men wtf. Har man väntat så här länge får jag väl vänta ett tag till. Jag fattar också nada. :P
Miss E: Jobbar i helgen, men eftersom du är ledig snart ska vi nog kunna träffas och supa till lite. Du känner ju mig. Oj, vad jag super. :P
Linda K: Hahahaha! Du har inte missat ngt. Skitserie.
Peppe: Sant. :)
Kerstin: Så lite så. :)
Lina: Hahaha! Han blev inte sur? ;)