fredag 1 juni 2007

Status höger ben: OK

Träningsvärken har gått över. Jag upprepar: träningsvärken har gått över. Jag kan officiellt gå igen. Tråkigt. Jag hade verkligen sett fram emot att strutta runt i pumps på jobbet.
Jobbet. Det känns nästan lite nervöst. Jag har inte varit där sedan förra sommaren, men jag tvivlar på att särskilt mycket har förändrats. Jag är villig att sätta mina obefintliga besparingar på att det första man kommer fråga mig när jag kliver innanför dörren är: vad gör du nu? Jag har inte bestämt mig för vad jag ska svara på det. Det lutar dock åt att 1) säga som det är och bli tvungen att förklara att det visst kan leda någon vart att läsa språk eller att 2) ljuga och säga att jag jobbar som kärnfysiker på NASA alternativt att jag turnerat med en cirkus det senaste året. Det där med cirkus slår mig ändå som något folk faktiskt skulle kunna köpa.

Vi får väl se.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Daily 90210: Underbar kommentar! Funderar på att köra något liknande.. "Hur gååår det i skolan då? Vad ska du egentligen BLI när du blir stor? *fnitter*" Hmm.. skit i det du! :-)

Cax sa...

Men nu när benet är bra...du har väl inte glömt?
Var det inte så att din pojkvän sa lite spydiga kommentarer när du (som han sa) hasade omkring i hemmet?

Uppföljning på det tack! :)

Anonym sa...

Du skall klämma ur dig den fyra meningar långa titeln och köra näsan upp i vädret och säga: SÅ DET SÅ!!!:o)

catnap sa...

Ibland kan jag jonglera med knivar, gå på lina, cykla enhjuling och sluka eld så om du behöver lite övervakad cirkusövning innan jobbtillträdet får du höra av dig =)

Missy sa...

Har du en rosa-nånting sjal och hänger i stada på fredagar vid 18-tiden? En krullhårad flicka jag känner pekade mot ryggen av en liten tant i blå hatt och påstod att det kanske var du. Var det du?

Missy sa...

- Och kör på cirkus-förklaringen. Snälla!!! :D

Cirkux sa...

Tro en som turnerat med cirkus; det är inte det minsta glamouröst. Hårt arbete, inga groupies och efteråt är det ingen djävel som tror på dina berättelser.

dddd sa...

Ina: Hahaha! Jag tyckte också att den var pasande. :)
Cax: Hahaha! Han är förlåten. ;)
Timvik: Jag har glömt titeln. Fan. :O
Catnap: Jag lovar! :)
Missy: Nope. Jag har förvisso en rosa sjal. Men nope.
Cirkux: Ojojoj! Var du clown??? Tell me more! :D

Missy sa...

Jag visste det. Hon måste ha varit full.

Fröken Lund sa...

Jag vill spinna vidare på NASA-varianten. Säg att du tidigare jobbade som astronaut men att du fick sparken efter att ha kört bil i x antal timmar iförd endast rymdblöja.