lördag 16 juni 2007

Man tager vad man haver

Tidsbrist gör att bloggen står i ett hörn, skrapar lite otåligt med ena foten och muttrar: men, hallå, kommer du snart? Önskar att jag hade en laptop som jag kunde bära mig med mig överallt, där jag kunde skriva ner alla tankar och funderingar asap - inte flera timmar eller dagar senare när hälften är glömt. Minne som en guldfisk. Tills dess att min snuskigt dåliga ekonomi tillåter mig att köpa en söt liten lappare (som jag för övrigt skulle kalla Billy) klottrar jag på det som finns till hands - servetter, tidtabeller, scheman, kvitton... Det får plats en sabla massa tankar på baksidan av treans tidtabell. Och Konsums kvitton.

8 kommentarer:

Linda sa...

Riktigt synd att du inte har någon liten bärbar historia, du skriver så himmelskt bra ju!

Någon borde dra igång en "Rädda-Miss KYDs-tankar-fond" för att samla in pengar till laptopen. Hm. Vem kan tigga på fredag?

- sa...

Samma här - jag har lappar strödda överallt med ideer och minnesanteckningar på till bloggen. Men du, i väntan på Billy kan du ju alltid mobilblogga! Själv orkar jag inte, jag som hatar att sms:a. Men det kanske kan va nåt för dig?

Missy sa...

Jaha, så det var DET man skulle ha treans tidtabell till! Visste väl att det var något...

catnap sa...

Billy...?
Var får du allt ifrån?

Har du ätit för många frysta pizzabitar?

Fast ja, nog behöver du en lap så att du slipper kladda på random lappar hela tiden.
Vi vill ha mer och fler inlägg!
(för att vi tycker om ditt sätt att skriva såklart!)

Anonym sa...

hehehe. Konsumkvitton. Får mig att tänka på Eminem i 8 mile ;-)

dddd sa...

Gumpekloff: Aaaaawww - med smicker kommer du... jävligt långt. ;)
Jr: Jag har funderat på det där med att mobilblogga. Men jag tror det blir för dyrt...
Missy: Oh, yes. Har fått ditt sms, btw. Men min telefon dog när jag skulle skicka tillbaks och jag är inte hemma än. Mailar senare.
Catnap: Billy's panpizza duger inte till något annat än... än... Jag kommer faktiskt inte på ngt bra här.
Och tack ska du ha. :)
Maria: Hahaha! Det är jag och Eminem. Vänta bara. Min rap-karriär tar snart fart! ;)

Fröken Lund sa...

Känner så igen mig min vän!

dddd sa...

Jag borde verkligen köpa ett block. Borde, borde. Många borden.