tisdag 26 juni 2007

Äppelkaka à la Ernst


Jaaaaa, Karin. Då ska vi baka en helt fantastiskt god kaka. Oj, vad den är god. Helt fan-tast-iskt god. Faktum är att det är den godaste kaka jag någonsin ätit. Låtom oss baka kära Karin!


Jag är känd från Äntligen Hemma. Mitt hår är jätteskojsigt.


(Viskar) Nämner du Äntligen Hemma en gång till ska jag giva dig på moppo. Fattar du? (Vänder sig mot kameran igen och slänger bak huvudet och skrattar) Jaaa, Karin! Härligt, härligt! Du kan väl ta hand om alla dessa vackra äpplen. Titta bara! Gula, röda och gröna! Så vackert. Vilken skön blandning! Nu är det sommar nu är det sol nu är det... Kaka var det, ja! Om du tar hand om äpplena så gör jag en alldles förträfflig smet medan kameran zoomar in min mun för att fånga varje ord. Och så kan folk se mitt häftiga skägg.


Var har du skalaren?


Ahahaha! Här på sommartorpet finns inte så taffliga saker. Här är vi kreeeativa! Svarva av skalen. Och gör det snyggt.


Kan jag inte få använda en kniv eller nå't?


(Hotfullt) Svarva säger jag! Och släng inte skalen! De kan vi torka och hänga i taket. Vågat! Vackert!


(Muttrar) Det här hade jag aldrig behövt göra om Martin hade varit här.


Jag hörde det där.

24 kommentarer:

Missy sa...

Ernst skrämmer mig. Allvarligt. Nu kommer jag att drömma mardrömmar och det är DITT fel! Hrmpf.

dddd sa...

Moahaha!

Missy sa...

Muttermuttermutter...

Cax sa...

Mo...Mo...MOHAHAHAHAHAHA! :D

Men det stämmer "det Karin sa".
Hon har ganska skojigt hår!
Det är så...luftigt på något sätt!

Linas inredning sa...

Hahaha! Jag provade faktiskt att baka den där kakan idag, och den var inte så dum ändå. Fast jag har inte en sådan fräsig äppelskalare som Äääärnst.

Anonym sa...

Riktigt jäkla apkul var det här! Sen slog det mig... Han kunde lika gärna sagt det där om äppleskalet på riktigt.

Linda K sa...

HA HA HA HA HA!!!! dom kan vi hänga i taket sen... HA HA HA !!!

annen sa...

HAHAHAHAHA! :D

annen sa...

Så kul att jag länkade till inlägget t.o.m. :D

dddd sa...

Cax: Jamen, visst är det skojsigt det däringa håret! Man skulle kunna gömma pennor och... och... hot dogs i det. Bland annat.
Lina: Kakan är säkert jättegod. Ingen ont om kakan. Eller Ernst. Ernst är duktig. Även om han skrämmer mig lite... Förresten - menar du att kakan smakade bra TROTS att du inte "svarvade" äpplena? Jag tror dig inte. :)
Kim: Vet du vad? Det hade nog kunnat.
Linda K: Självklart. torka och häng upp. Jag dööööör, vad fint! :D Här slänger vi inget. Och barnen behöver inga leksaker. De kan leka med kottar. Det gjorde jag när jag var liten för 150 år sedan och jag har ju artat mig hyfsat bra. :)
Annen: :D

Linas inredning sa...

Ja Ernst är lite speciell :) Ge mig din adress så skickar jag en bit kaka, fast vaniljsåsen är det nog bäst att du häller på själv (men det var ändå godare utan)! Och föresten, även om det var ett tag sedan jag kommenterade nu så har du fortfarande den roligaste bloggen. Ingen protest.

Anonym sa...

hahahahaha. Du är bäst :-)

Anonym sa...

Haha... helt toppen! Vad vore svt utan en Ernst att reta sig på? Kram!

Anonym sa...

hahahahahaa - nu dog jag!

Emanuel sa...

hahahah... Så sant och så vackert!

Smartasmia sa...

Hahahaha...en underbar sammanfattning där:-) Jag är inne på fröken Missys linje dessutom - han skrämmer mig med "betonghårt", "konstig på mitten", indiandans och sånt.

Viveca sa...

HAHAHA.... det var ungefär så jag satt och tänkte när jag såg det!! Dessutom såg den där äppelkakan apskum ut. Ueeeek.

Anonym sa...

I'm with Ernst on this one.

Anonym sa...

"Svarva säger jag!" xD

S sa...

Fan, va roligt det blev med bilderna sådär. Hehe!

dddd sa...

Alla: Ernst ringde och ville kränga lite skal. Någon som är intresserad?

Anonym sa...

Nä inte på skalen. Men om du erbjuder Ernst så. ;)

dddd sa...

Jag ska höra med honom. Kan dock inte lova något. :)

Karin sa...

Riktigt kul! :)