torsdag 7 juni 2007

Actionfylld torsdag

Antal liter svett jag stänkt omkring mig under dagen: tre - minst
Antal klänningar jag köpte, rev bort lappen på och drog på mig bums efter att ha kommit fram till att svarta trosor under en kritvit kjol inte var någon jättehit (det är för jobbigt att åka hem och byta kläder) - 1
Antal gång jag svor när Bankomath******t slukade mitt kort - j*****t många.
Antal gånger jag önskade att jag låg i en sval och skön grav när jag satt bredvid världens svettigaste man med bar överkropp på spåris - minns inte riktigt (lukten, aaaaaw, lukten)
Antal fåglar jag hällt vatten på marken till för att de inte ska dö av värmeslag - 14
Antal fågelj****r som sket på mig när jag väntade på spåris - 1
Antal grader det är här inne - 1000. Helvetet ter sig svalt i jämförelse med min pissigt varma lägenhet.
Antal gånger jag kom på mig själv med att tänka "wtf, sitter jag här och kollar på Hem till gården?" när jag kollade på Hem till gården i väntan på att tvätten skulle bli färdig - 4
Antal gånger jag under dagen försökt övertyga mig själv om att jag är hipp och cool, trots att jag kollat på Hem till gården - oh, så många...

5 kommentarer:

S sa...

Haha! Skönt att jag inte är ensam om den tanken de gånger jag råkat se Hem till gården.

Linda K sa...

du gav fåglarna avatten och dom bajsar på dig? otack är världens lön, eller vad f*n det heter.

Anonym sa...

Låter som en jobbig dag, men jag tycker du är cool bara för att du erkänner att du kollar på Hem till gården ;)

Anonym sa...

Jag avskyr denna helvetesvärme! Verkligen.

dddd sa...

Sandra: Hahaha! Du är inte ensam. Bra ordval där - "råkat". ;)
Linda K: Sista gången jag var snäll mot fåglar. Sista gången. Bah! Min fina klänning - nerbajsad. :(
Snygglirre: Hahaha! tänk om fler kunde se det så. ;)
Maria: Jag både avskyr och älskar. Får jag ligga vid havet och känna hur det fläktar - då är det hur härligt som helst. Men att ta sig dit med den helvetesvarma spårvagnen lockar inte nämnvärt. Att sitta på uteplatsen går inte heller - min katt kommer och stör mig (biter mig etc). Så jag nog med dig - raaaah för värmen. Just nu iaf.

(Fast jag gillar sommaren - i teorin)