måndag 18 juni 2007

Who needs Prada anyway

Det jobbas. Det tränas. Det sovs. Det jobbas. Det tränas. Det sovs. Det fikas med kompisar. Det jobbas. Det sovs. Oh, och så köps det skor på Skopunkten. Skor som går sönder efter fem minuter. Jag antar att man får vad man betalar för. Jag ger pjuxen en vecka till.

(Inget ont om Skopunkten - jag diggar Skopunkten. Dock inte aggressiva tanter som tacklar omkull mig för att roffa åt sig sandaler för 100 pix. Sådant skrämmer mig. Inte lika mycket som när en snart 60-årig arbetskollega frågar om min pojkvän "hjälper till hemma", men nästan.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

åååå jeeez. Tanter är jag livrädda för. Hysteriska är dom. Huvva!

Och skopunkten kan ibland ha skor med superbra kvalitet och ibland så helt värdelösa...

Linda K sa...

jag hatar att brejka det för dig, men skopunkten är bajs. faktiskt.

Viveca sa...

HAHAHA. Hjälper till hemma? Jag dööör. Snacka om generationsklyfta.

Mie sa...

Ha ha ha..Hemma är det jag som hjälper till;-) Så det så..

Missy sa...

Försöker du säga att du jobbar på kärringfabrik?

Mary Lady Luck sa...

Ha ha, tanter är roliga. Men jag hoppas verkligen att din pojkvän drar sitt strå till hemma-stacken :)

dddd sa...

Maria: Nästa gång tar jag med mig tårgas. :(
Linda K: Jag är benägen att hålla med. Kanske inte bajs, men... Äh, vad tusan. Bajs it is!
Viveca: Och så ska man svara lite artigt och inte vara oförskämd. Jag borde satsat på att bli skådis istället.
Mie: Jag säger detsamma. Jag gör inte överdrivet många knop. :P
Missy: Aaaahhh... Precis det ord jag var ute efter! Tack!
Mary: Oh, ja. Och mer därtill. Fast jag gillar inte det där med att säga att man "hjälper till"... Behövs det göras saker, ska de göras! Basta!

Missy sa...

Om du är riktigt snäll kan du få titta på mina Marc Jacobs-skor.

Yup. I'm soooo nice!