måndag 18 juni 2007

Nej, du får inte smaka.

Får jag lov att presentera min nya craving (jag är INTE gravid): ananas. Jag kan vakna mitt i natten och känna en våldsam, helt ofattbar längtan efter just ananas. Jag vet inte varför. Inte sådan där vidrig på burk - den ska vara färsk. Himmelskt gott - men, to put it mildly, fucking dyrt. Speciellt när man trycker i sig en halv om dagen. Färsk ananas med rostad kokos strödd över.

Aw, man.

Att det skulle bli ananas som körde min ekonomi i botten.

Ananas.

Inte bikinis.

13 kommentarer:

Missy sa...

Oh. My. God. Du skrämmer mig. Jag åt nästan en hel ananans alldeles själv i lördags. Slump? I think not.

dddd sa...

Really, eh?

Missy sa...

Känner mig mer och mer som den läskiga tjejen i "Ensam ung kvinna söker"...

dddd sa...

Och jag känner mig mer och mer som Barbaskön. I wonder why.

Anonym sa...

Ananas är den bästa frukten att grilla och servera med ex vaniljglass. Mummma!

Caravaggio sa...

Du kan inte sätta den texten till en bild på Brandon och Brenda. Det är helt enkelt ett big no-no. Dessutom är ananas äckligt.

Anonym sa...

Haha. Mjo.. Det e "lite" incest-varning på bilden. Huvudsakligen när Brenda & Brandon är syskon. ;-)

Anonym sa...

jag kan äta en hel själv - no probs. Ananas och jordgubbar är basvara.

Anonym sa...

Du får helt enkelt åka till Thailand där är annanasen sjukt billig så då kan du äta hur många du vill (jaa jag vet att flygbiljetten kostar men den måste väl dras från ett annat konto...??)

Anonym sa...

Ananas är the frukt of all frukter, så är det bara. Punkt.

Anonym sa...

Annanas och kokos är faktiskt en av mina cravings. Fantastiskt gott. Jag försöker ersätta mitt chokladberoende med det. Det går...sådär... Men gott är det!

Fru Choklad sa...

jag vill minnas att ananas innehåller ett speciellt enzym. Du kanske har brist på det just nu därav sin längtan efter frukten i fråga. I övrigt kan jag säga att jag håller med. Färsk är verkligen gott! Rostad koks på ! hmm låter ju jättesmarrigt. Måste testas!

dddd sa...

Maria: Det måste prövas!
Caravaggio: Hahaha! Jag ville bara se om ngn reagerade. Ananas - äckligt? Jag spärrar dig nu. :P
Anonym: Lite? Hahaha! Bättre kan du! ;)
Hedgehog-Sara: Låt oss träffas och ha ett ananas-o-rama! Ananaskväll! Jordgubbar till förrätt! :D
Snygglirre: Jag åker på studs! :)
Fredrik: Touché! :)
Rosetta Sten: Ananas och kokos är helgott. Vet dock inte om jag hade pallat att avstå chokladen. Jag tror inte ens att det är värt att avstå. Och jag älskar din bok! Har läst hälften. Läser på tåget. Folk kollar konstigt på mig när jag skrattar högt då och då. :)
Bling Bling Girl: Prova! Jättegott! :) Enzym, säger du? Kankse det. :O