tisdag 5 juni 2007

Det är inte mycket nu

Jag har så fantastiskt lite att göra nu när jag inte längre behöver plugga (en omtenta i augusti, men mañana, mañana...), vilket innebär att jag, de dagar jag inte jobbar, sitter och gör mest... ingenting. Pillar mig i naveln. Går omkring i lägenheten och tänker: om man skulle ta och diska? Naaaw... Städa? Naaaw... Baka en ostkaka till? Det är som om jag blir helt paralyserad av att inte ha något att göra. Jag önskar att jag vore mer produktiv, men det är som om jag har en inbyggd spärr som håller mig tillbaka. Jag har tusen idéer i skallen till sanslöst bra inlägg, men jag kan liksom inte få ut dem på pränt. Det som grämer mig allra mest är att jag kommer på en satans massa bra saker när jag står i duschen, men när jag väl klivit ur kabinen och installerat mig framför datorn är de puts väck. Ett vattentätt block i duschen med tillhörande penna - det hade varit något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min framtid tar slut efter 13.30 på fredag. Sedan är jag totalt frilans. Spännande :-)

Erika Lundin sa...

Aaaah, jag blir också sjukt inspirerad i duschen och vet exakt vad jag ska skriva om och hur jag ska formulera mig, men så fort jag hamnar vid datorn efteråt är all skrivlust puts väck!

Missy sa...

Jag jobbar nästan jämt. När jag inte jobbar åker jag buss. Till jobbet. Det är roligt. Roligt-roligt! För att inte tala om inspirerande...

dddd sa...

Maria: Är du färdig sedan? Spännande!! Nu börjar allt! :)
Aioli: Varför är det så? Varför?
Missy: Jag förstår det. Har du tur hamnar du kanske bredvid en riktigt illaluktande tant som konstant armbågar dig i sidan. Om du har tur, alltså.