måndag 4 juni 2007

Liten filmlista

Utmanad av Bling Bling Girl. Jag är rätt seg när det gäller utmaningar, men nu har jag tänkt färdigt. Here we go:

Filmpuddingar:

1. Ryan Reynolds - jämt jämt jämt.
2. En ung Marlon Brando
3. Christian Bale - dock inte i Machinist...

Filmpinglor:
1. Juliette Binoche
2. Catherine Deneuve
3. Tja... Vet inte... Vi säger Angelina Jolie - just for the heck of it.

Kärlekspar:
1. Christian och Satine i Moulin Rouge
2. Hal och Rosemary i Min stora kärlek
3. Noah och Allie i Dagboken

Favoritmonster:
1. Leatherface
2. Freddy Kreuger
3. Rumpelstiltskin

Plats/ställe du sett i en film och gärna skulle vilja bo på:
1. Carrie's (SATC) lägenhet (ingen film, men skit samma - ro hit lägenheten!)
2. Säger som Fröken Lund: Fylke i Sagan om Ringen-filmerna. En liten stuga där, tack. Gärna röd med vita knutar. Jag är för lång för att bo i hobhus.
3. Änglagård.

Filmer som kräver näsdukar:
1. Gladiator - slutet. När han drar handen längs med vetefältet. Uuuuääää....
2. American History X - slutscenen och musiken...
3. Cast Away är inte världens bästa film (den har dock världens bästa produktplaceringar), men det finns en scen som får mig att lipa rejält - när Tom Hanks förlorar sin volleyboll Wilson som har varit hans enda sällskap under tiden på ön. Den som inte grinar när han försöker simma ikapp bollen vrålandes "Wilson, Wilson" har ett hjärta av sten.

Actionrullar för hårdkokta stunder:
1. Ong Bak - The Muay Thai Warrior
2. Die Hard
3. Rambo (I)

Skrattframkallande filmer:
1. Anchorman/Zoolander (två, men wtf) - varenda scen är rolig. Varenda en.
2. Weekend at Bernie's (Tror den heter Länge leve Bernie på svenska) - båtscenen. Omigod.
3. Herkules i New York - varje replik som Arnold levererar är en skrattfest. Kramp i magmusklerna efter en kvart.

Tre rollfigurer du skulle vilja ha spelat själv:
1. Eowyn i Sagan om Ringen
2. Trinity i Matrix
3. En rollfigur som får hångla med Ryan Reynolds. Lustigt nog även pojkväns svar. Vi älskar Ryan lika mycket bägge två. Jag har världens bästa pojkvän. Ja, han är straight. Dock inte när det gäller Ryan Reynolds. Eller Christian Bale.

8 kommentarer:

Anonym sa...

åååå, jag som också tänkt ta herkules i new york. det är bland de roligate filmer jag har sett. när han vinkar in i flygplanet, slåss mot björnar och allt vad det är ;-)

Ha det bäst!

Miss Upsey Daisy sa...

Länge leve Bernie- Är det möjligen när han åker vattenskidor fastän han liksom inte lever mer.. Eller blandar jag ihop?

dddd sa...

Maria: Ta Herkules iaf! Ju mer reklam den filmen får, desto bättre! ;)
Miss UD: Han åker iaf inte skidor i ettan - uppföljaren har jag inte sett. Däremot åker han EFTER båten. Humor på hög nivå - beroende på hur man ser det... ;)

Missy sa...

Minsann. Tydligen har jag ett
hjärta av sten. MOAHAHAHA!

Ryan Reynoldskväll snart eller? Jag säger som en stor tänkare en gång sa "Ryan Reynolds Rocks!" ;-)

Anonym sa...

Ryan Reynolds är gudomligt snygg! Visste ni förresten att Miss KYDs så kallade "straighta" pojkvän påminner om Sacha Baron Cohen? (Hon kommer inte hålla med men efter att jag såg Sacha och Will Ferrell hångla på MTV Movie Awards igår är jag övertygad om att KYDs pojkvän extraknäcker som Sacha...)

Anonym sa...

wooow, jag visste inte ens vem Ryan var!! det är till att vara bakom det!

Fru Choklad sa...

Bale är ju cool men den här Reynolds är jag inte så bekant med! (Har säkert sett filmer med honom utan att tänka på att det är han, men i alla fall!)
En liten reflektion angånende pinglorna är att Jolie har dykt upp på typ alla tjejers lista, men inte på den killes lista som antagit utmaningen där jag egentligen väntade mig att hitta henne! Intressant. (Jo hon finns på min också. Jag tycker hon är dösnygg, även om jag tycker det är dax för henne att äta lite nu! Hon är för mager.)
Christian och Satine: Mycket bra val. Jag gillar den filmen skarpt. Kläderna ! Herre guuuud ge mig kläderna!
Huuuu Leatherface är verkligen en riktigt läskig kille! urk!
Fylke verkar väldigt hemtrevligt, men jag föredrar Vattnadal och sedan kan jag komma och hälsa på dig och Fröken Lund i Fylke! Vad sägs om en pubrunda! :)
Slutet i Gladiator: Ja jösses! Håller med. Och jag grinar även floder i början när dom tar död på hans fru och son ! Usch !
Ong bak har jag inte sett! Tack för tipset.
Den här Herkules i NY låter också som nått man måste se. Både du och Maria här ovan talar om den.
Det var väldigt nära att jag valde en av Aragons kvinnor i Sagan om Ringen men Eowyn får, fast hon är den tuffaste bruden i filmen, inte hångla med Aragon och Arwen som får hångla med Aragon är för mesig så jag valde Gandalf i stället!
Tack för att du antog utmaningen. Det var roligt att läsa dina svar!

Anonym sa...

Ahh, Christian Bale... *yummy* xD
Är en av mina favoritskådespelare sen Solens rike och American Psycho. Kolla bara in Bales situps i American Psycho; herregud.. *drools* (dock var detta inte varför han blev en av mina favvisar, hans skådespeleri i filmen är helt briljant).

Och ja, även jag håller med, Gladiatorn är riktigt sorglig i slutet. Fantastisk film, rent mästerverk. Lyssna bara på soundtracket, så fruktansvärt vackert.