måndag 4 juni 2007

Snark

Man vet att man håller på att bli gammal när man somnar runt 22-snåret till en hyfsat spännande film. Det är ett faktum att man är gammal när man kvällen efter somnar på exakt samma tid, vid exakt samma scen i filmen. När man, efter att ha laddat filmen en tredje gång, sitter och kämpar för att hålla sig vaken och klockan är runt 21, då är det hög tid att börja öppna det där orange (orangea???) kuvertet istället för att knö ner det längst ner i soppåsen för att förhindra läckage. Eller så var det bara en fantastiskt dålig film. Jo. Så måste det vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att det beror på filmen. Jag har en film som fungerar perfekt som sömnpiller, för mig i alla fall. Den siste mohikanen. Jag har försökt att se denna film tre (3!) gånger, varav en gång på bio. Jag har alla tre (3!) gångerna somnat på ungefär samma ställe. Måste vara världens tråkigaste film.
Men visst, det händer ju att man somnar i soffan till en annan hyfsat ok actionfilm, men det har inte med ålderna att göra. Det har jag bestämt!

dddd sa...

Hahaha! Jag har också påbörjat Den site mohikanen och somnat. Jag tror att vi just slagit fast att det är filmerna det är fel på - inte oss. ;)