lördag 2 juni 2007

En kaka till, tack

Det är rätt fantastiskt egentligen. Under alla år jag jobbat som vårdbiträde tror jag inte att det gått en enda dag utan att det bakats kakor. Mjuka kakor. Det första jag möttes av när jag kom in på avdelningen igår var världens största banankaka. Hade lätt platsat i Guinness. Lätt. Det är trevligt att känna doften av nybakad kaka. Nackdelen är att jag inte har någon som helst självbehärskning när det gäller nybakad kaka. Jag skulle sökt jobb på en metallfabrik istället. Hade varit så mycket bättre för min hälsa. Banankaka till lunch och middag är inte hälsosamt. Inte hälsosamt för fem öre...

6 kommentarer:

Missy sa...

Kaka? Hörde jag kaka? Ge hit!

Miss Upsey Daisy sa...

Vill inte Miss KYD ha så vill Miss UD gärna ha banankaka.

Cax sa...

Vet du...
Det är inte bättre på en "metallfabrik".
Visst...vi står inte och bakar (vilket hade varit trevligt) hela dagarna.
Men däremot så åks det iväg och köps en massa kakor, mazariner, bullar...unt zuweiter!
Man skulle kunna säga att det är lätt hänt att det ser ut som om man har en bulle i ugnen! :D

Anonym sa...

MMMM- gud så gott. jag älskarr mjuka kakor!!!

Måste börja jobba i vården igen ;-)

Anonym sa...

äh, banan är väl frukt? skitnyttigt.

dddd sa...

Missy: Nix. Jag har ätit upp den. :)
Miss UD: Det finns kanske några smulor kvar. Ska kolla... Vänta... Ja! Tre smulor! Vart ska jag skicka dem?
Cax: OK. Jag tar tillbaks det, hahaha! :)
Maria: Gott - ja. Kommer jag se ut som en ballong när sommaren är slut - ja. Hahaha!
Hedgehog-Sara: Du har så rätt! Mer banankaka åt folket! ;)