söndag 20 maj 2007

Frustration

Jag har väldigt svårt att göra mig förstådd när jag är arg. Vissa människor lever upp och omgärdas nästan av en glödande aura när de blir förbannande. Orden liksom bara flödar. Själv tappar jag talförmågan och börjar stamma. Fullständigt blockerad. Så mycket som vill ut. Så svårt att kanalisera. Jag hatar att jag inte kan uttrycka mig bättre verbalt. Jag hatar att det låter dumt och överdrivet pretantiöst när jag försöker säga något från hjärtat eller ska ge svar på tal. Det faller liksom bara platt till marken och blir liggande. Livlöst. Pinsamt. Dött. Rumpa. Jag förväntar mig inte spontana applåder, men det hade varit trevligt att någon gång - en endaste liten gång - framstå som något annat än korkad. Jag hatar att framstå som korkad. Jag hatar att jag ibland säger så dumma saker. Och mest av allt hatar jag när folk säger att det är charmigt. Att det är en del av min personlighet. Då vill jag slå någon. Hårt.

13 kommentarer:

Kanalisera sa...

Folk som säger så korkade grejer får man slå. Och sparka. Säg till så sluter jag upp!

Missy sa...

Känner igen det där. Jag brukar gråta också, helt okontrollerat. Det är mycket (MYCKET!) svårt att framstå som cool och hård när man gråter okontrollerat. Rumpa är vad det är!

Erika Lundin sa...

Åh jag vet vad du menar jag vet vad du menar jag vet vad du menar! Jag borde lösa alla dispyter och få ur mig alla aggressioner i skriftlig form. Då har man ju tid att tänka och formulera sig istället för att bara stå där helt frustrerad över att ingen fattar vad man menar alls!

Cax sa...

Vad har gjort dig frustrerad nu?
Nyfiken...jag? Pfft!
Nej, jag gillar bara att veta!

Anonym sa...

De flesta är puckon. Egentligen. Grrrrr.

Ofta handlar det om att en person häver ur sig en massa pga egen frustration. Du är liksom bara första bästa öra. Men det finns ngen anledning att ta skit i något läge.

Känner du att du inte får fram orden så gå därifrån bara. Ignorera knäppisen.

Kristina sa...

En fördel med att vara intelligent är att man kan spela korkad. Du spelar. Själv är jag en stor gråtare. Slänger saker gör jag också. Och det är inget jag vill. Kämpa på!

Miss Upsey Daisy sa...

Tyvärr ger det inte samma effekt om man ringer 3 timmar efteråt med värsta smashing kommentaren.

Lite synd.

Man skulle få ringa en kompis som livlina .. det gör de ju på tv.

catnap sa...

Men man bedömmer väl inte om någon är korkad efter hur hon reagerar när hon är arg?`
Du är ju supersmart! Det har jag läst mig till här ju.

(((dessutom kan det vara rätt sött)))
(lägg märke till alla parenteserna!! tycker inte om att bli hatad men måste ju säg vad jag tycker ju? Och snälla, gängsparka mig inte...)

Anonym sa...

Nä... jag tycker det är charmigt jag!

*gillar smisk & pisk*

(HAHAHAHA... du lade själv upp bollen på straffpunkten)

:D

Fröken Lund sa...

Hoppas tentan gick bra!

dddd sa...

Kanalisera: Vad bra. Jag hör av mig snart.
Missy: Inte gråta. Här - ta en näsduk.
Aioli: Precis. "Ursäkta, jag är strax tillbaka. Ska bara skriva ner ngt träffsäkert. Vänta..."
Cax: Livet, vardagen - you name it.
Maria: Jag måste gå en kurs i hur man ger svar på tal. Känner du till ngn bra?
Kristina: Det är oerhört underskattat att slänga saker omkring sig. Ska vi träffas och gå bärsärkagång tillsammans? Jag tar med basebollträ om du tar med tekoppar och tallrikar.
Miss UD: Det är jag och George Costanza...
Catnap: Här gängsparkar vi ingen. Det är måndag idag. Måndag är bra dag. Då ska man vara snäll. :)
Snubb-ish: Du får tycka att det är charmigt. Och jag får trycka en paj i ditt nylle om vi någonsin träffas. Deal? :)
Gurpreet: Why, thank you kindly! *åmar mig*
Fröken Lund: Den gick faktiskt rätt bra. Jag brukar iofs missbedöma mina känslor efter tenta - "det kändes riktigt bra" kan mycket väl resultera i "wtf! underkänt???"
Men, som sagt - det kändes OK...

Anonym sa...

är det nån jag inte tycker verkar korkad så är det du! så det så!!

Anonym sa...

Åh Gud Åh Gud va jag vet hur du menar. Är de inte så varje gång man blir förbannad att man får en intern härdsmälta istället och hjärnan börjar brinna så att flammorna tränger ut genom ögonen istället? Eller något likvärdigt frustrerande.