måndag 4 december 2006

Day of the bun

Kanelbullen har en egen dag.

Tydligen.

Jag äter gärna kanelbullar, faktum är att jag ska köpa med mig en hel drös hem och se om jag kan få inspiration till min diktanalys efter att ha satt i mig 20 stycken. Men om en liten smör och kanelfylld degbit kan få en egen dag och en bulle med grädde och mandelmassa typ 3 månader, borde jag väl också ha rätt till en? Dag, alltså.
Vad sägs om Dagen-då-det-är-förbjudet-för-ens-sambo-att-massakera-osten? Eller Förbjudet-att-göra-sådant-som-gör-din-sambo-heligt-förbannad-dagen?
Jag undrar vart man ska vända sig när man har en hel drös förslag på nya roliga dagar.
Finns det en särskild myndighet där de sitter och försöker komma på nya teman?
Hmmmm.... Chipspåsens dag? Stora pralindagen? Hamburgarens dag? Snickersdagen?

Inga kommentarer: