måndag 4 december 2006

Why huuullooo Mister Conscience!

Samvetet: Hamburgare och pommes till lunch. Att du inte skäms.
Jag: Vad? Vem? Hallå?! Vem där?
Samvetet (himlar med ögonen och stönar): Det är ju jag. Ditt samvete.
Jag: Eh... OK.
Samvetet: Skulle du inte börja äta nyttigare på veckorna? Eller har jag bara drömt det?
Jag: Hörru du! Kom inte här och ta dig ton!
Samvetet: Uuuuhhh..... Touchy, touchy.... Hit a nerv, did we?
Jag: Jag har faktiskt suttit och läst hela dagen och orkade inte laga lunch.
Samvetet: Lögnerska! Du satt framför datorn hela förmiddagen och läste Martina-Koden på eftermiddagen. Har du överhuvudtaget tänkt öppna din kurslitteratur alls? Eller ska den bara ligga och samla damm? Du har faktiskt tenta om 2 veckor.
Jag: Du, jag ska tala om för dig att...
Samvetet (avbryter): Pizza igår, hamburgare idag. Vad blir det imorgon? Chips till middag? Oj, förlåt, det hade du ju till middag i fredags. Och ingen träning. Fortsätt så här och du kan rulla till tentasalen.
Jag: Bitmigbitmigbitmigbitmig!!!
Samvetet: Moget.
Jag: Du, jag har faktiskt varit jättesjuk...
Samvetet: Förkyld.
Jag: ...och inte orkat träna. Dessutom åt jag bara några pommes frites och halva hamburgaren. Den var jätteäcklig, yuk. Så det räknas inte, haha!
Samvetet: Du är lat. Latmaja. Och du tänker inte på vad du stoppar i dig. Fatta hur igenkloggade dina artärer kommer vara om du fortsätter så här...
Jag (avbryter ilsket): Stick och brinn! Dra!
Samvetet: Ja, jag måste faktiskt gå nu ändå. Jag ska festa med Big Brother-Jessica och fira hennes nya silikonbröst. Vi ska dricka oss redlöst fulla och...
Jag: Inte intresserad.
Samvetet: Hej så länge! Men du - I'll be back. Snart. Vi ses på lördag kväll. Spara lite godis åt mig.
Jag: Tror inte det. Jag ska nämligen äta morötter och gurka och dricka tomatjuice på lördag kväll.
Samvetet: Haha! Ja, det tror jag med. Not. Hej, hej!
Jag (gör en obcen gest): Fucker.

Inga kommentarer: